انگيزش, اصول بازاریابی اینترنتی | |||
|
به جای پرداخت قیمت نرم افزار ، هزینه خدمات دریافتی را می پردازند. تمامی وب سایت های اطلاع رسانی که اطلاعات خود را به فروش می رسانند ، از قبیل بانک اطلاعات املاک و سایت های نیازمندی و ... ، در این دسته طبقه بندی می شوند. این وب سایت ها ، در واقع مبلغ خدماتی را دریافت می کنند ، که تحت وب به مشتریان عرضه می کنند.البته سوالی پیش می آید که ، شرکت های ارائه کننده خدمات هاست ، یا سایت هایی از قبیل دیجی کالا را ، باید جزء دسته وب سرویس قلمداد کرد یا خیر؟ این سایت ها از جهتی شبیه وب سرویس ها می باشند ، چرا که در واقع ، در حال فروش اطلاعات خود ، تحت وب هستند و درآمدزایی اصلی سایتی مثل دیجی کالا ، بابت اطلاعات جامعی است که در سایت خود ارائه می کند ، نه در اختیار داشتن قطعات دیجیتالی متنوعی که در عموم پاساژهای کامپیوتری یافت می شود. اما بر مبنای این استدلال ، تمامی وب سایت های اینترنتی شرکتهای مختلف را باید به عنوان وب سرویس در نظر گرفت. چرا که این سایت ها نیز اطلاعات مفیدی را راجع به محصولات و خدمات خود ارائه می کنند و مشتریانی را نیز تحت وب جذب می کنند! در پاسخ به این سوال ، باید عرض کنم که گوششان آشناست، نکته مهمتر این است که با این موضوع چگونه برخورد می کنید؟بسیاری از مدیران و فروشندگان ، تحمل شنیدن صدای مشتری ناراضی را ندارند و گویی آنچه اهمیت بیشتری دارد حفظ غرور کاذبشان است.ولی واقعیت این است که شکایت مشتری یکی از ارزشمندترین و کم هزینه ترین راهها برای پیدا کردن عیوب سازمان و درک خواسته های مشتریان و حرکت به سوی تعالی سازمانی است.نکته جالب این است که گاهی این موارد را در شرایط دریافت شکایت مشتری به یک مدیر گوشزد می کنم و پاسخی که داده می شود این است:"بله آقای وفائی ، درست می فرمایید ، اما او که مشتری نیست!" و یا " آقای وفائی ، درست است ولی حرفی که این مشتری می زند از اساس اشتباه است" و چیزهایی شبیه به این. با شنیدن چنین پاسخ هایی از سوی یک مدیر به این نتیجه می رسم که اساسا وی یا بهتر بگویم بسیاری از افرادی که با مشتری سر و کار دارند تعریف صحیحی از شکایت مشتری ندارند.بنابراین برای جا افتادن موضوع بیایید به تعریف موسسه استانداردهای انگلیس نگاهی بیندازیم.طبق این تعریف شکایت یعنی "هر گونه ابراز و اظهار نارضایتی از سوی مشتری چه موجه و چه غیر موجه" بله درست است ، حتی کمک کنید، اما چگونه؟ فرض کنید که شما عکس ها و مطالب جالبی را که با حوزه کاری این برندها تناسب دارد مرتباً منتشر می کنید. اگر این برندهای بزرگ را از این موضوع مطلع سازید، بدانید که آنها از آن استقبال کرده و محتویات شما را بارها و بارها ری.پین می کنند. نمونه اش، خود ما. تمام برندهای مهمی که در حوزه سلامت فعالیت می کنند، محتویات Greatist را به اشتراک می گذارند زیرا این محتویات خوب و باارزش است و آنها نیاز دارند که چنین مطالبی را به اشتراک بگذارند. توصیه می شود این کار را برای مخاطبان کلان خود آسان کنید. در این خصوص، پیچیدگی مناسب نیست.6. برای عکس ها شرح بنویسید«متقاعد کردن کاربران به کلیک بر یک پین، به جای به اشتراک گذاری آن» یکی از سخت ترین کارها در پینترست است. چه بسا عکس هایی که سخاوتمندانه به اشتراک گذاشته می شود ولی کسی بر آنها کلیک نمی کند! برای حل این مشکل، برای عکس خود شرح روشن و واضحی درج کنید. این امر تاثیر خوبی در نزدیک شدن کاربر به عکس دارد.7. به خود عکس ها شرح بیافزاییدما در ابتدای کارمان در پینترست، برای این که شرح تصاویر را فراموش نکنیم، یک عنوان به قسمت header image می در این اطراف، بهترین پارکی که برای حیوانات هم لذتبخش باشد، کجا قرار دارد؟ کسانی که خانه می خرند، احتمالاً فرزند یا فرزندانی هم دارند. حال باید به این سوالات هم پاسخ داد: در این منطقه، بهترین مدرسه کدام است؟ نام بهترین رستوران این منطقه چیست و کجا واقع شده است؟ بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات نظافت منازل کدام است؟ اینجا دکتر خوب برای کودکان پیدا می شود؟ همسایه ها چطور آدم هایی هستند؟ و خیلی سوالات دیگر. حال اجازه بدهید نیم نگاهی به بند 4 داشته باشیم. اگر کسی از پیمانکارها، دکترها، رستوران دارها و دیگر کسانی که در منطقه شما کسب و کار دارند، یک خریدار خانه را به نزد شما بفرستند، بسیار خوشحال خواهید شد، درست است؟ از آن طرف، اگر شما یک مشتری را که تازه اینجا خانه خریده به این کارشناسان ارجاع دهید، آنها نیز بسیار خرسند و متشکر خواهند بود. غیر از این است؟ آنجا که در بالا ذکر شد، یک مثال ساده است. شما باید ببینید که مشتریان هدف تان به چه چیزهایی علاقه دارند؟ Jessica Davis در socialmediatoday.com می گوید: بر طبق قانون اصلی بازاریابی محتوا، شما برای جذب مشتری های بالقوه باید برای خوانندگان ایده خدمات حرفه ای تبلیغا در گوگل
[ يکشنبه 10 آبان 1394 ] [ 23:27 ]
[ Will ][ بازديد : 135 ]
آخرين مطالب ارسالي
بازاریابی اینترنتی تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 بازاریابی به شیوه نوین تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ایجاد وفاداري به برند تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 الگوی اقتصاد سنجی تاريخ : شنبه 7 فروردين 1395 گرفتن تبلیغات گوگل تاريخ : شنبه 26 دی 1394 دلیل موفقیت یک برند تاريخ : چهارشنبه 23 دی 1394 بهترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی تاريخ : دوشنبه 21 دی 1394 تبلیغ اینترنتی تاريخ : سه شنبه 17 آذر 1394 وب سایت ملی دانلود تاريخ : دوشنبه 18 آبان 1394 تبلیغات در گوگل تاريخ : دوشنبه 18 آبان 1394
صفحات سایت
تعداد صفحات : 4
|
||
[ سرویس وبلاگ دهی ][ طراحي : قالب سبز ] [ Weblog Themes By : GreenSkin.ir ] |